Galtür 2020 was TOP!

De reis naar Galtür eind januari was een topweek!

Vrijdagavond 24 januari gingen we met 25 deelnemers met de bus van Peerenboom op weg naar onze bestemming. Hierbij waren 7 nieuwelingen en 2 herintreders. Vanaf het eerste moment was er eigenlijk al een klik met hen. De rest kende elkaar van voorgaande jaren. Voor hen voelde het alsof we de week ervoor afscheid van elkaar hadden genomen.

Zaterdagochtend rond 8 uur waren bij we Christa in Gasthof Alpkogel. Het ontbijtbuffet stond klaar. Even bijkomen van de reis met een broodje en koffie of thee. Eef inventariseerde de skipassen nogmaals en kwam een kwartiertje later met een stapeltje passen terug om ze uit te delen. Veel kamers waren al beschikbaar. Omkleden dus en rond de klok van 11 ging het grootste deel de lift voor de deur in voor de eerste afdaling.

De sneeuw was, ondanks dat het al 4(!) weken niet had gesneeuwd nog prima. Maar een nieuwe laag zou best wel eens mogen. De eerste dagen volop zon en skiën in Ischgl. Op woensdag was het dan ‘raak’. ’s Ochtends bij het openschuiven van de gordijnen konden we het zien. Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Het grootste deel van de groep ging daarom met de bus naar Ischgl of Landeck. Een paar gingen aan de wandel van het Gasthof naar het centrum van Galtür. Daar eerst maar eens een konditoreitje pakken. Koffie, strudeltje en dan verder naar Mathon. Met de bus terug naar het Gasthof. Een paar die-hards gingen rond 3 uur toch voor een baantje de berg op. Want hoe slecht het weer ook is. Iedere dag moet er geskied worden!

Na het skiën moest ook de naam van de club eer worden aangedaan. De Après Ski. Gelukkig is er in Oostenrijk nu ook een rookverbod en konden we onze dorst laven in de Wirlerhof aan de overkant van het Gasthof. Gezellig meezingen, nou ja zingen….., met de bekende krakers en op het laatst ook nog voetjes van de vloer. De laatste middag wisten we de DJ zelfs zover te krijgen dat hij ‘Kom van dat dak af’ en ‘Oerend Hard’ uit de speakers wist te persen. En dan blijkt dat er meer Hollanders en Belgen zijn dan je denkt in zo’n kroeg.

De rest van de week was het prima skiweer en de pistes lagen er weer piekfijn bij. Vrijdagmiddag steeg de temperatuur tot ongebruikelijke waarden waardoor de toplaag wel moest smelten. Zaterdag, de laatste dag, was daardoor de toplaag in de vroege ochtend keihard, maar dat veranderde snel door de intensiteit van de zon. Aan het eind van de middag kwam dan ook nog de voorspelde regen. Maar toen zat onze wintersport er al op.

Skipassen inleveren voor het statiegeld, douchen in de sauna, omkleden en het tradionele Apres-skimenu volgden. En dan wachten op de bus die ons terug moest brengen naar Utrecht. Omdat het eten iets werd vertraagd door drukte in het Gasthof konden de chauffeurs nog meegenieten van het toetje.

Een voorspoedige terugweg zorgde ervoor dat we om kwart voor acht in een regenachtig Utrecht uit de bus stapten.

Als we de week moeten karakteriseren dan was het een TOPWEEK! We hebben weer 8 dagen kunnen skiën van de 8 dagen dat er waren. Alle dagen prima weer en pistes, behalve woensdag. De onderlinge sfeer was uitstekend. De nieuwkomers voelden zich vanaf het begin thuis bij ons cluppie. We kijken terug op een zeer geslaagde wintersportweek 2020. Misschien wel de beste van de 25 jaar dat ik dit nu organiseer. Wat rest zijn de foto’s en filmpjes van onze capriolen in de sneeuw en daarbuiten. De reservering voor 2021 is al op zak. Met dan wat meer ‘seife’ en minder ‘salz’!

Bekijk het fotoalbum

Nog maar 50 weekjes slapen vanaf het moment dat ik dit schrijf….
Noteer maar vast in de agenda – 22 januari 2021

Maar eerst nog de reünie.

Eef